Thomas Raja,legend of humanity

Image
Humanity of Thomas Many of us know a little bit about the dacoit Ratnakar.We also know that he wrote the great epic Ramayana. Let us know today about one of the modern  dacoit  Ratnakar of the country.  Even though he got involved in bad activities in his first life, later he changed himself completely due to his own conscience and today he is the absolute shelterman for thousands of people. Let's take a look at some of the biographies of our modern Ratnakar. The name of the person in the picture is Thomas Raja who was born in North Tamil Nadu, India. He got involved with the criminal world at a very young age.Snatching money,getting drunk and fighting with others were all his daily activities. He even stoled things from his own house for his needs.In addition to his parents, his neighbors were unhappy with his daily abuse.He was even expelled by his parents from his  own  home due to his bad activities. But after that he became more reckless as there was no restraint before him. G

The 'Suez Canal'

Suez Canal and its importance

We were all quite alarmed to find out in a news story in various first class newspapers a few weeks ago.No, the news not only frightened us,it shocked the whole world, because almost all the countries of the world have economic ties with.Yes, you guessed it, I'm talking about the Suez Canal.

What many may not know is that the Suez Canal is the busiest canal in the world and it is man-made. It stretches from the Mediterranean Sea in the north to the Red Sea in the south. This canal was built with continuous hard work.The canal was built from 1859 to 1869 by continuous human effort and its official journey of this canal began on 17th November 1869.

Before the construction of the Suez Canal, a ship traveling from Europe to Asia would travel about 8,900 kilometers along the continent of Africa. It would take about 9-10 days. Now it can be reached in one day. The length of this canal is only 193 kilometers. According to the information received 17,225 ships sailed through the canal in the year 2012, an average of about 50 ships a day. Now, of course, the number has increased. Another reason for this busyness is that the water level of the Mediterranean Sea in the north and the Red Sea in the south is equal, so there is no need for a lock system for crossing. As a result, both time and money are saved.

Egypt is currently overseeing the canal. In 2014, the Egyptian authorities agreed to increase the width of the canal, and again the width of the canal increased to about 35 km. As a result, the canal has a daily capacity of 96 ships to operate.About 30 percent of the world's trade is being carried through this canal.Russia and Saudi Arabia export the most through this canal and India and China are the two countries that import the most through this canal.

But the hope is that we succeeded to prevent from the disaster that was caused due to a big ship that  got stuck in this canal.

I hope you like the blog.

Bengali Translation

আমরা সকলেই কয়েক সপ্তাহ আগে বিভিন্ন প্রথম শ্রেণীর সংবাদপত্রে একটি খবরে জেনে বেশ শঙ্কিত হয়ে পড়েছিলাম।না,খবরটি শুধু আমাদেরকেই শঙ্কিত করেনি ,সমগ্র বিশ্বকেই বেশ আলোড়িত করে তুলেছিল।কারণ বিষয়টির সঙ্গে পৃথিবীর প্রায় সব দেশেরই অর্থনৈতিক সম্পর্ক জড়িয়ে আছে।হ্যাঁ,আপনারা ঠিকই অনুমান করেছেন আমি 'সুয়েজ খালের' কথাই বলছি।

অনেকেই হয়তো জানিনা যে, এই সুয়েজ খাল হলো পৃথিবীর সবচেয়ে ব্যস্ততম খাল এবং এটি মানুষ দ্বারা সৃষ্ট।উত্তরে ভূমধ্যসাগর থেকে দক্ষিণে লোহিত সাগর পর্যন্ত এর বিস্তার।জলপথে এই খালের মধ্যে দিয়ে ইউরোপ ও এশিয়া মহাদেশের ব্যবসা-বাণিজ্য সহজতর করে তুলেছে।১৮৫৯ সাল থেকে ১৮৬৯ পর্যন্ত লাগাতার পরিশ্রমে এই খাল তৈরী হয়েছিল।১৮৬৯ এর ১৭রই নভেম্বর এর আনুষ্ঠানিক যাত্রা শুরু হয়। 

সুয়েজ খাল তৈরীর আগে কোনো জাহাজকে ইউরোপ থেকে এশিয়া মহাদেশে আসতে গেলে আফ্রিকা মহাদেশ বরাবর প্রায় ৮ হাজার ৯০০ কিলোমিটার ঘুরে আস্তে হতো।এতে প্রায় ৯-১০ দিন লেগে যেত।এখন সেখানে ১ দিনেই তা আসা যায়।এই খালটির দৈর্ঘ্য মাত্র ১৯৩ কিলোমিটার ।২০১২ সালের প্রাপ্ত তথ্যানুযায়ী সে বছর ১৭ হাজার ২২৫ টি জাহাজ এই খাল দিয়ে যাতায়াত করেছিল।অর্থাৎ দিনে গড়ে প্রায় ৫০টি জাহাজ যাতায়াত করেছিল।এখন নিশ্চই তা সংখ্যায় আরও বেড়েছে।এর ব্যস্ততার আরো একটি অন্যতম কারণ হলো উত্তরে ভূমধ্যসাগর ও দক্ষিণে লোহিত সাগর এর জলতল সমান হওয়ায় পারাপারের জন্য কোন লক ব্যবস্থার প্রয়োজন হয়নি।ফলে সময় ও অর্থ উভয়ই বেঁচেছে।

বর্তমানে মিশর দেশ এই খালটির দেখাশুনা করে থাকে।২০১৪ সালে মিশর কর্তৃপক্ষ এর প্রস্থ বাড়াতে সম্মত হন, এবং নতুন করে এই খালটির প্রস্থ প্রায় ৩৫ কিমি বৃদ্ধি পায়।তারফলে খালটির দৈনিক ধারণ ক্ষমতা ৯৭টি হয়েছে।সারা বিশ্বের প্রায় ৩০ শতাংশ বাণিজ্য এই পথ দিয়ে হয়ে থাকে।এই খাল দিয়ে সবচেয়ে বেশি রপ্তানি করে থাকে রাশিয়া ও  সৌদি আরব।ভারত ও চীন সবচেয়ে বেশি আমদানী করে থাকে এই খাল দিয়ে।

তবে আশার কথা হলো,যে দুর্যোগ এই খালে একটি বৃহৎ জাহাজ আটকিয়ে গিয়ে তৈরী করেছিল তা থেকে আমরা মুক্তি পেয়েছি ।

আশা করি ব্লগটি আপনাদের ভালো লাগবে।   


   
    










 


    

Comments

Popular posts from this blog

Amazing Wedding dress

Extinct Custom in India

Interesting facts of 26th January